środa, 30 marca 2011

Różyczki millefiori

Przekopałam bloga www.diy-or-die.pinger.pl (ciasteczka Tynki), aby znaleźć tutorial, który był tam zamieszczony. Jest on wykonany przez właścicielkę bloga :) To różyczka zrobiona techniką millefiori.

1. Przygotuj białą i niebieską modelinę :) (te zdanie przerobiłam)
MX212550.JPG

2. Z modeliną niebieską i białą robimy to co na zdjęciu :)
MX212551.JPG

3. Składamy całość na pół...
MX212552.JPG

4. ... i rozpłaszczamy. Po co to robimy? Aby uzyskać pasek, w którym kolory w miarę płynnie będą przechodzić z białego do niebieskiego :)
MX212553.JPG

5. znów na pół i rozpłaszczamy
MX212554.JPG

6. i znówu...
MX212555.JPG

7. Robimy to do momentu aż efekt nas usatysfakcjonuje ;)
MX212556.JPG

8. Zwijamy w rulonik
MX212557.JPG

9. I rozpłaszczamy... dobrze by było, gdyby pasek był zarówno długi, ale też szeroki (niestety ja o tym zapomniałam i zrobiłam cienki. No trudno :P)
MX212559.JPG

10. Zwijamy pasek jak ślimaczka, pamiętając, żeby kolor biały był w środku
MX212560.JPG

11. Obklejamy go czarną modeliną
MX212562.JPG

12. Rozwałkowujemy... Nie martwcie się brzydką końcówką, one zawsze takie wychodzą, należy ją odciąć. Można ją zachować, żeby użyć kiedy indziej do czego innego... :)
MX212563.JPG

13. Wałeczek dzielimy na pół...
MX212564.JPG

14. A później jedną połówkę na 6, a drugą na 5 części (równych)
MX212565.JPG

15. Jedną część z 6(!) rozpłaszcamy w ten sposób
MX212566.JPG

16. I zwijamy (trochę słabo widać :(
MX212567.JPG

17. Pozostałe 5 z sześciu części formujemy w takie długie łezki
MX212569.JPG

MX212568.JPG

18. Obklejamy wcześniej zrobiony rulonik w ten sposób, tak, żeby poszczególne łezki na siebie nachodziły
MX212570.JPG

19. Pięć pozostałych wałeczków formujemy w ten sposób (taki jakby trójkąt)
MX212572.JPG

20. I wciskamy pomiędzy płatki
MX212575.JPG

21. Na tym etapie to nie wygląda zbyt ładnie :P
MX212576.JPG

22. Rozwałkowujemy do pożądanej grubości.
MX212577.JPG

23.a końcówkę odcinamy, dopóki spodoba nam się wzór w środku
MX212578.JPG

24. O, ten jest już ok ;)
MX212579.JPG

25. Zawijamy w sreberko i wsadzamy do zamrażalki na 20 minut (w zimie polecam także balkon, temperatura jest tam teraz niższa niz w zamrażalniku ;))
MX212580.JPG

26.Kroimy na plasterki (dzięki temu, że są zmrożone, nie będą zmieniać kształtu)
MX212581.JPG

27. I robimy z nimi co nam się żywnie podoba
Ja zrobię bransoletkę. W środku koralików są skrawki modeliny, które odcięłam wcześniej od wałeczków ;)
MX212585.JPG

6 komentarzy:

  1. Hej. Jestem zachwycona waszymi (bo tak wywnioskowałam, że jest was kilka) pracami. Największym szokiem było dla mnie jak w którymś poście przeczytałam o "teście szóstoklasisty" bo spodziewałam się, że macie więcej lat :) Ja zaczynam się uczyć sztuki modelinowej i Wasz blog jest mi bardzo pomocny:)
    pozdrawiam
    Ada

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja to bym chciała, żeby ktoś tak o moim wieku pomyślał widząc mnie w realu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Plagiat?
    To instukcja od Tynki z bloga
    diy-or-die.pinger.pl
    Zgłaszam.
    Plagiat.

    OdpowiedzUsuń
  4. Drogi anonimowy , nie jest to plagiat , ponieważ Wiktoria umieściła w swojej notce , że jest to z bloga diy-or-die . Jeśli jednak by nie napisała, że to z tego bloga to wtedy byłby to plagiat.

    Ewelina.

    OdpowiedzUsuń
  5. No właśnie, a poza tym ci, którzy mnie znają wiedzą, że nigdy nie przywłaszczyłabym sobie czyjejś pracy. Wiem ile czasu trzeba żeby zrobić taki tutoriali i doceniam to.


    Tak na marginesie. Może cofnij się do 1 klasy podstawówki, bo właśnie tam uczyli czytania (ze zrozumieniem też).

    OdpowiedzUsuń
  6. Super stronka. I te wasze fajne dzieła są extra. Ja też zajmuję się podobnymi rzeczami. Serdecznie zapraszam do odwiedzenia mojego bloga www.hand-made-by-ewelcia.blog.onet.pl
    Mam pytanko czy do linków na moim blogu mogę wstawić waszą stronkę? Proszę o odpowiedź na e-mail lub na moim blogu.
    e-mail ewelcia44@onet.eu

    OdpowiedzUsuń